ארדן: "בסופו של דבר, צריכים לשמור על הרבה אמונה"

צריך לנסות כל כלי שיוצר הרתעה - הרי אי אפשר להצמיד חייל או שוטר על כל ערבי במזרח התיכון - אז הורסים בתים, מוציאים מהחוק תנועות איסלמיות קיצוניות, נותנים יותר כלי נשק לאזרחים, אלו דברים שאנחנו עושים ועדיין זה לא מספיק
ישראל פריי 2 Comment on ארדן: "בסופו של דבר, צריכים לשמור על הרבה אמונה"

אחרי שהציג משנה ביטחונית מפורטת בראיון לאבי מימרן, הודה השר לביטחון פנים כי אין פתרונות קסם לטרור, וכי האמונה זאת ששומרת עלינו • עוד בראיון: תכניותיו נגד הרשתות החברתיות, איך הטרור בירושלים פסק, ובמה אשמים עורכי העיתונים? • האזינו

ארדן ואלשיך צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צריך לנסות כל כלי שיוצר הרתעה - הרי אי אפשר להצמיד חייל או שוטר על כל ערבי במזרח התיכון - אז הורסים בתים, מוציאים מהחוק תנועות איסלמיות קיצוניות, נותנים יותר כלי נשק לאזרחים, אלו דברים שאנחנו עושים ועדיין זה לא מספיק
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע גל הטרור המחריף, שגבה בסוף השבוע האחרון את חיי הלל יפה אריאל ומיכאל מרק הי"ד, דרש השר לביטחון פנים גלעד ארדן להחמיר את האכיפה של הרשתות החברתיות נגד ההסתה המשתוללת ברשת.

בראיון מיוחד ל'קול חי', התייחס ארדן בהרחבה להסתה הפלסטינית, ועל חלקה המכריע בגל הטרור הנוכחי. "אנחנו עדים לגל טרור מסוג אחר, כזה שלא מכוון ישירות ע"י ארגונים אלא יחידים שסופגים השראה מחוויות אישיות, חינוך, או רשתות חברתיות, בעיקר הדור הצעיר", אמר.

לדבריו, "צריך לנסות כל כלי שיוצר הרתעה – הרי אי אפשר להצמיד חייל או שוטר על כל ערבי במזרח התיכון – אז הורסים בתים, מוציאים מהחוק תנועות איסלמיות קיצוניות, נותנים יותר כלי נשק לאזרחים, אלו דברים שאנחנו עושים ועדיין זה לא מספיק".

כאן הפנה ארדן אצבע מאשימה לענקיות הטכנולוגיה, ש"מרוויחות מיליארדים מכל החומר שהם אוספים עלינו, הם יודעים מה כל אחד מאתנו אוהב, איזה מילות חיפוש מועדפות עליו, ככה הם מכווינות אלינו פרסומים, מצד שני אין להם שום כללי משחק, חוקים, קווים אדומים על התכנים שהם מעלים, כולל הסתה לרצח וקריאה לטרור. אני הכרזתי על זה מאבק, שיקבעו איזה שהם חוקים וקווים אדומים".

כשהשר נשאל על היריבויות בממשלה ועל הדברים שמצוטטים בשם בנט, אמר ארדן כי השאלה לא הוגנת, וכי מתוך שעות רבות של דיונים, ההחלטה מה להוציא לאור ולצטט בכותרות היא של העורכים בתקשורת… "אני יכול להביע צער על כל ויכוח שמתלהט אבל אני לא רואה בזה משהו מרכזי אלא עדות לרצון של כולם בקבינט לנסות לקדם כל פתרון אפשרי שיפחית את גל הטרור".

השר ארדן הסביר כי המשוואה שהמדינה צריכה ליצור היא כי על כל מפגע, הבנייה במקום בו פגע – תגדל. הוא הביע תקווה כי תפקודו של ליברמן ישפיע על השטח, בעיקר בהטלת סגר משמעותי על כפרי המפגעים, ובדיקה יסודית של רכבי פלסטינים המשתלבים בכבישים בהם נוסעים המתיישבים.

הוא הודה כי אין פתרון קסם. "אנחנו צריכים לשמור על לכידות, על אמונה, אורך רוח והכי חשוב הרבה אמונה, בסופו של דבר – זה מה ששמר עלינו יותר מכל אימפריה ועם אחר בהיסטוריה של האנושות".

האזינו לראיון המלא:



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ממש מרגש.. קבלו תיקון: זה לא בסופו של דבר זה בתחילתו של דבר